Nederlands | English | Deutsch | Türkçe

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Onderhoud DT Swiss 240 FRONT naaf

4 min read

Gevraagd door: Dan Bornschein

Hoe verwijder je DT Swiss 240 voornaaflagers?


Citaat uit de video: In de as. En dan ga ik er met een hamer op slaan om het lager aan de andere kant los te maken. Dus zorg ervoor dat je klaar bent om alles op te vangen als het valt.

Hoe smeer je een DT Swiss naaf?

Citaat uit de video: We hebben twee ratels. Twee veren en een afstandshuls. We kunnen doorgaan en die afstandshuls erop zetten. Het.

Hoe onderhoud ik DT Swiss free hub?

Onderhoud aan uw DT Swiss sterratel-freehub

  1. Trek de einddop los. Verwijder de eindkap van de aandrijfzijde van de naaf. …
  2. Leg het uit. Schuif het huis van de as en verwijder de twee sterratelringen, veren en afstandsstuk. …
  3. Maak grondig schoon. Maak elk onderdeel grondig schoon – alcohol en een tandenborstel werken haar goed. …
  4. Smeer het.


Hoe onderhoud je een MTB naaf?

Citaat uit de video: We krijgen de assen eruit door ze voorzichtig door de naaf te tikken. Soms komt er een lager uit als je de as eruit rijdt, maar niet altijd. Het is geen probleem, de meeste naven zijn unidirectioneel.

Welke lagers zitten er in de DT Swiss 240 naaf?

Lagers: 2 x 6803. Ideaal gebruik: Velgrem wegrace, wegtraining, Triathlon. Voor wielbouwmaten bezoek je de DT Swiss spaakcalculator.

Welke lagers gebruikt DT Swiss?

De keramische kogellagers van SINC zijn door DT Swiss als systeem ontwikkeld. Ze zijn gebaseerd op kogels van siliciumnitride (Si3N4), een extreem taai en slijt- en corrosiebestendig keramisch materiaal.

Hebben DT Swiss naven speciaal vet nodig?

DT Swiss Star Ratchet Grease wordt aanbevolen voor het smeren van het unieke ratelsysteem in veel DT Swiss naven.

Zijn DT Swiss naven gemakkelijk te onderhouden?

DT Swiss is een van ’s werelds meest gerespecteerde naaffabrikanten, en dat is niet voor niets. Hun naven zijn betrouwbaar, licht, sterk en gemakkelijk te onderhouden. Het ster ratelsysteem dat DT gebruikt in hun 350, 240 en 180 achternaven is opmerkelijk eenvoudig te onderhouden, en daar gaan we ons hier op richten.

Hoe vaak DT Swiss ratel smeren?

#Het belangrijkste is dat je het mechanisme reinigt en smeert = 5 minuten tijd om de paar maanden en veel DT-naven rollen jarenlang probleemloos.

Hoe kom ik van freehub DT Swiss 240 af?

Citaat uit de video: Als je hem net genoeg omhoog knijpt zodat je aan het eigenlijke wiel kunt trekken, gebruik dan het hele wiel om aan te trekken en de eindkap zou eraf moeten springen.

Hoe smeer je een vrije naaf?

Citaat uit de video: Olie direct rond de rand van de freehub waar deze aansluit op de rand van de naaf die de ruggengraat vasthoudt, zodat de freehub het wiel spint.

Hoe weet ik of mijn Zwitserse naaf DT is?

Waar kan ik de DT Swiss ID op mijn product vinden? De DT Swiss ID sticker is op drie plaatsen op de velg te vinden. Op de verende producten is het DT Swiss ID direct op het product gelaserd.

Hoe verwijder je lagers op een vrije naaf?

Citaat uit de video: Zijlager voorzichtig eruit tikken met de hamer. Ga symmetrisch rond de omtrek om te proberen het lager er zo recht mogelijk uit te tikken om schade aan het binnenste naafoppervlak te voorkomen.

Welke lagers zitten er in DT Swiss 350 naven?

Citaat uit de video:

Hoe verwijder je lagers op een vrije naaf?

Citaat uit de video: Zijlager voorzichtig eruit tikken met de hamer. Ga symmetrisch rond de omtrek om te proberen het lager er zo recht mogelijk uit te tikken om schade aan het binnenste naafoppervlak te voorkomen.

Welke lagers zitten er in DT Swiss 350 naven?

Lagers: 4 x 6902 Shimano, 2 x 6902 + 2 x 6802 (XD)

Hoe weet je of een naaf DT Swiss is?

Citaat uit de video: U kunt zien op deze zes bout 240s oversize voornaaf de set het serienummer bevindt zich op de tegenoverliggende. kant van de zes bout.

Hoeveel aangrijpingspunten heeft een DT Swiss 350 naaf?

54 punten
Mensen wijzen er snel op dat dit ontwerp maximaal 54 aangrijpingspunten heeft, en dat is alleen als je het opwaardeert met een nieuwe set ringen. De 2021 DT 350 wordt geleverd met 36t ratels, terwijl de vorige generatie 18t had.