Montage van de achterwielnaaf - Project Sports
Nederlands | English | Deutsch | Türkçe | Tiếng Việt

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Montage van de achterwielnaaf

5 min read

Gevraagd door: Justin Gibson

Hoe smeer je een achternaaf?


Citaat uit de video: Begin vervolgens met het plaatsen van de lagers in het vet. Het kan gemakkelijk zijn om ze te verliezen in het midden van de naaf als je niet oppast om dit te stoppen kun je de as even op de verkeerde manier in de naaf steken.

Hoe demonteer je een achternaaf?

Citaat uit de video: Als dat is verwijderd kan de as nu via de niet-aandrijfzijde over de naaf worden geschoven en uit het naafhuis worden verwijderd. De freehub body trekt uit de naaf.

Hoe pers je een wiellager in een naaf zonder pers?

Citaat uit de video: Je wiebelt er een beetje mee. En het gaat zo goed als recht als we het helemaal naar binnen trekken, dan is het recht en draait het goed. Afstandsbussen in bouten in afdichtingen in lagers hier. Vooruit.

Hoe verwijder je een verroeste achterwielnaaf?

Citaat uit de video: Inbrengen en dan een luchthamer gebruiken. En probeer het vanaf de achterkant te hameren, je kunt ook een voorhamer en een pons gebruiken.

Wanneer moet ik mijn naven opnieuw inpakken?

Hoe meer regen en/of modder u rijdt, hoe vaker u uw vetlagers moet vervangen. Als de lagers opnieuw zijn gevuld, let dan op hoe gemakkelijk de wielen doordraaien wanneer u ze van de weg af houdt of de fiets ondersteboven houdt.

Moet ik de naaf invetten?

Dus een beetje vet op een stalen freehub kan zeker geen kwaad als het gaat om bescherming tegen corrosie. Kortom, geen groot probleem. Als je regelmatig onderhoud pleegt en daarbij af en toe de cassette lostrekt, kan het geen kwaad om de naaf droog te laten.

Hoe verwijder ik de naafversnelling van het achterwiel?

Citaat uit de video: Je moet het wiel omhoog trekken. Naar je toe om het te verwijderen zou het er makkelijk uit moeten glijden. Als je horizontale uitvaleinden hebt moet je het wiel naar achteren trekken.

Kun je een naaf monteren?

Naafassemblages kunnen worden geolied of gesmeerd, en net als bij motoren en transmissies hebben het smeermiddel en de smeringspraktijken een aanzienlijke invloed op de levensduur en de werking ervan. Hoe beter u deze onderdelen verzorgt, hoe langer ze meegaan.

Hoe onderhoud je een afgedichte lagernaaf?

Citaat uit de video: Dus als je as er nog niet uit is, is het meestal een kwestie van uittikken met een zachte hamer om het wiel in zo’n plastic buis te laten rusten en er dan op te tikken. Uit.

Hoe maak je een zelfgemaakte wiellagerpers?

Citaat uit de video: Dus je neemt je bout. Zet je sluitringen erop. Het. Dan bewaar je je andere ringen en je andere moer. Je steekt de bout door het ding waar je aan werkt. Maar het lager erin.

Hoeveel kost het om een wiellager te laten persen?

In beide gevallen liggen de kosten van het lager gewoonlijk tussen 25,00-50,00 dollar, terwijl het werk om een nieuw lager te verwijderen en in te drukken 1 tot 4 uur duurt.

Kun je een naaf verwijderen zonder een lager te vervangen?

Uw monteur heeft gelijk dat de enige reparatie van het lager het vervangen van de naaf is. Het is een verzegelde eenheid en kan niet worden gedemonteerd zonder het te vernietigen.

Hoe vaak moet ik mijn naaf smeren?

Standaard kegelvormige wiellagers van aanhangwagens moeten bij normaal gebruik ongeveer elk jaar of elke 12.000 mijl opnieuw met vers lagervet worden gevuld. Onder bepaalde omstandigheden kan dit interval korter zijn, bijvoorbeeld als u de aanhangwagen regelmatig onder extreme hitte of in de buurt van zijn maximale laadvermogen trekt.

Hoe vaak moet je fietsnaven smeren?

Een paar keer per jaar kan redelijk zijn. Als u een onbestendige rijder bent, kunt u volstaan met één keer per jaar. Wij bieden deze service aan voor $60, of als onderdeel van ons “Full Service” tune up pakket.

Hoe vaak moet u uw naven onderhouden?

Citaat uit de video: Похожие запросы

Hoe haal je een mountainbike naaf uit elkaar?

Citaat uit de video: Je kunt met je handen of je 2,5 millimeter inbussleutel terwijl je de eindkap aan de aandrijfzijde draait de afstelkraag van de as losdraaien. Hiermee kun je de kraag van de voorbelasting van het lager verwijderen.

Hoe verwijder je een vastzittend aslager?

Citaat uit de video: Je hebt misschien een breekijzer nodig om te beginnen deze zullen zwaar zijn. Vastgedraaid. Spuit het oude wiellager in met pb blaster het zal helpen bij het verwijderen.

Hoe gebruik je een hub buster?

Citaat uit de video: Dus hier is ons gereedschap, een TD wielnaaf verwijderaar, ook wel hub buster genoemd.

Hoe verwijder je een vastzittend wiellager?

Citaat uit de video: Ga heen en weer tussen de bouten draaien een beetje per keer dit zal langzaam het lager uit de fusee lopen.

Hoe gebruik je een schuifhamer om een wiellager te verwijderen?

Citaat uit de video: Als je eenmaal op je plaats zit, wil je je naaf of wiel stevig vastpakken. En in één vloeiende. Beweging. Trek terug aan de schuif.

Kan een wiellager blokkeren?

Wielslot
De meeste moderne wiellagers zijn afgedicht en daar is een goede reden voor. Als er vuil, puin of andere vervuiling in de lagers komt, kan dat de smering verminderen en de wrijving verhogen. Als het te heet wordt, of als er te veel vuil in de lagers zit, kunnen ze gaan blokkeren of knarsen.