Welke pads zijn compatibel? - Project Sports
Nederlands | English | Deutsch | Türkçe | Tiếng Việt

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Welke pads zijn compatibel?

5 min read

Gevraagd door: Laurie Daniels

Zijn alle remblokken compatibel?

Niet alle remblokken zijn echter hetzelfde, ze zijn er in een verbijsterende reeks vormen. Je moet ervoor zorgen dat je nieuwe remblokken koopt die compatibel zijn met je remmen.

Zijn de meeste remblokken universeel?

Als het tijd is om uw remblokken te vervangen, vraagt u zich misschien af of de keuze van het remblok precies moet passen bij uw automodel. Het antwoord is ja, maar de redenen waarom zijn nogal complex.

Kun je rembloktypes mengen?

Het kan geen kwaad om “straat”-remblokken van verschillende materialen te mengen. (Maar nooit op dezelfde as, alleen voor/achter…) Er is gewoon niet genoeg verschil tussen die twee remblokken om een verschil in remmen te merken, tenzij je op de limiet de bochten inrijdt en je zorgen maakt over TTO (trailing throttle oversteer).

Zijn B01S en B03S hetzelfde?

Shimano Schijfremblokken, Shimano B03S B-Type, Hars, Paar
Bijgewerkt met een nieuwe harscompound, gaat de B03S tot 40% langer mee dan de vorige generatie (B01S). Vergeleken met metalen remblokken is de harscompound stil, genereert minder warmte en biedt meer progressieve remkracht (geen plotseling remmen).

Hoe weet ik welke remblokken op mijn auto passen?

Bel uw plaatselijke OEM-dealer en vraag naar de originele rotormaten of OEM-onderdeelnummers van rotoren/blokken op basis van het VIN-nummer van uw voertuig (het VIN-nummer staat vermeld in uw eigendomsbewijs). De dealer vertelt u misschien niet de rotormaat, maar wel de originele onderdeelnummers voor uw voertuig.

Moeten remblokken en schijven van hetzelfde merk zijn?

Als u OE-apparatuur vervangt door iets vergelijkbaars, is er geen reden waarom u niet van het ene op het andere merk kunt overschakelen. En er is geen reden waarom u geen pads van het ene bedrijf en rotors van het andere kunt kopen.

Kan ik 55mm remblokken vervangen door 70mm?

Ja! Het zou geen probleem moeten zijn om uw bestaande 50mm pads te vervangen door deze 70mm pads, ze zijn alleen iets langer dan uw oude.

Zijn remblokken eenheidsworst?

Remblokken verschillen in grootte en vorm
Volgens een van onze productexperts gebruiken fabrikanten verschillende maten en vormen remblokken per toepassing. “Remblokken zijn ontworpen om een bepaald prestatieniveau te bereiken, afhankelijk van de grootte, het gewicht en het beoogde gebruik van het voertuig waarop ze passen,” legde hij uit.

Zijn remblokken standaard maat?

Wanneer u een nieuw remblok koopt, heeft het een standaarddikte van ongeveer 8-12 millimeter (½ inch). Na verloop van tijd, wanneer uw remblok in contact komt met de wielrotor, zal het frictiemateriaal verslechteren – wat resulteert in slijtage van het remblok.

Kan ik remblokken combineren?

Dat is prima. Een mix van verschillende types op hetzelfde wiel of links en rechts is geen goed idee, maar voor/achter is geen probleem. Bij de meeste auto’s zijn keramische remblokken overkill en kunnen zelfs nadelig zijn voor de remweg in bepaalde situaties.

Moeten voor- en achterremmen overeenkomen?

Maar wanneer u remblokken vervangt, moet u ze dan alle vier tegelijk doen? Ten eerste moet u absoluut beide remblokken voor of achter tegelijk vervangen. Tenzij er echt iets mis is, zou de ene in ongeveer dezelfde mate moeten verslijten als de andere.

Is het OK om verschillende voor- en achterremmen te hebben?

Dat is waar, maar de samenstelling moet behoorlijk verschillen, anders merk je er weinig van. Bijvoorbeeld met redstuff pads voor en yellowstuff pads achter. Als de samenstelling vergelijkbaar is, is er niets aan de hand; twee verschillende “straat”-pads zou bijvoorbeeld prima zijn.

Maken remblokken een verschil?

Het grootste verschil tussen de verschillende remblokken ligt in de wrijvingslaag, d.w.z. het deel van het remblok dat in contact komt met de rotor, waardoor uw voertuig vertraagt en tot stilstand komt. Zowel economy als premium frictiemateriaal kan bestaan uit keramisch, semi-metallisch of organisch materiaal, of een combinatie daarvan.

Hoe vaak moeten remblokken worden vervangen?

elke 10.000 tot 20.000 mijl
Remblokken: Wanneer vervangen?
Als algemene regel geldt dat u uw remblokken om de 10.000 tot 20.000 mijl moet laten vervangen om slijtage tot een minimum te beperken. Voor uw rotors hebt u iets meer tijd. Uw rotors moeten worden vervangen tussen 50.000 en 70.000 mijl om uw remmen in topconditie te houden.

Hoe lang moeten remblokken meegaan?

Citaat uit de video: Похожие запросы

Zijn remblokken eenheidsworst?

Remblokken verschillen in grootte en vorm
Volgens een van onze productexperts gebruiken fabrikanten verschillende maten en vormen remblokken per toepassing. “Remblokken zijn ontworpen om een bepaald prestatieniveau te bereiken, afhankelijk van de grootte, het gewicht en het beoogde gebruik van het voertuig waarop ze passen,” legde hij uit.

Zijn voor en achter schijfremmen uitwisselbaar?

Ja. De lengte van de lijn is het verschil.

Zijn remschoenen universeel?

De meeste zijn ontworpen om op specifieke remklauwen te passen, zodat u een paar moet kopen dat compatibel is met het merk en model van uw remklauw/systeem. Daarna is de keuze tussen de twee belangrijkste typen remblokken – organisch of gesinterd.

Zijn achterremblokken uitwisselbaar?

Pads, nee. De achterste remblokken zijn hetzelfde, maar de voorste zijn anders voor de remklauwen met twee zuigers dan voor de remklauwen met één zuiger.

Kan ik gewoon remblokken vervangen en geen rotors?

A: Tenzij de rotoren verder zijn versleten dan de verplichte wegwerpdikte, geven wij er de voorkeur aan alleen de remblokken te vervangen. Dit bespaart uiteraard niet alleen geld, maar ook tijd. Nieuwe remblokken moeten in nieuwe rotors worden gebrand voordat de beste remprestaties worden bereikt.

Moet je rotoren draaien als je remblokken vervangt?

Gewoonlijk wilt u uw rotors om de andere remwissel laten draaien. Zo blijven ze vrij van vuil en trekken ze niet krom. Regelmatige remslijtage en hete plekken kunnen er vaak toe leiden dat uw rotors kromtrekken en door ze te laten draaien zorgt u ervoor dat ze zo lang mogelijk meegaan voordat ze moeten worden vervangen.