Nederlands | English | Deutsch

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Welke methode of algoritme wordt gebruikt voor het berekenen van de vermogenscurve op Strava?

5 min read

Gevraagd door: Matt Sanchez

Hoe berekent Strava de vermogenscurve?

Om uw Power Curve te bekijken, gaat u met de muis over het tabblad Training bovenaan elke Strava-pagina en selecteert u vervolgens Power Curve in het uitklapmenu – of gaat u naar http://www.strava.com/athlete/analysis. Vanaf deze pagina kunt u uw Power Curve bekijken en ermee werken.

Hoe wordt de vermogenscurve berekend?

De vermogenscurve lijkt bij benadering de vorm P=cv2 te hebben, waarbij P het vermogen is, v de snelheid en c een constante die we moeten vinden.

Hoe nauwkeurig is de vermogensberekening van Strava?

mijn ervaring is dat Strava’s geschatte vermogen binnen 5-10% ligt van wat mijn vermogensmeter aangeeft. dus ik zou zeggen dat het “nauwkeurig genoeg” is. Als je alleen rijdt met weinig wind.

Wat is Strava gewogen gemiddeld vermogen?

Gewogen gemiddeld vermogen strijkt de variaties in het vermogen van je rit glad, zodat je een betere indicatie krijgt van je totale inspanning als je veel tijd hebt besteed aan hard rijden en dan weer rustig aan doen. Voorbeelden hiervan zijn criteriumwedstrijden, mountainbiken of heuvelachtige ritten.

Berekent Strava FTP?

De berekening van de FTP op basis van het activiteitsvermogen en de tijd maakt gebruik van bekende formules. De uiteindelijke schatting van je FTP is vrij conservatief, omdat het meer gewicht geeft aan je huidige FTP op Strava.

Hoe wordt wielerwatts berekend?

Het fietsvermogen wordt gemeten in watt. Eén watt komt overeen met één joule energie die per seconde wordt geproduceerd. fietsen”. Het gaat ervan uit dat het vermogen dat je produceert gelijk is aan de som van de weerstanden die je moet overwinnen, vermenigvuldigd met je snelheid.

Hoe meet strava het vermogen?

Strava kijkt naar uw gewogen gemiddelde vermogen voor de rit en vergelijkt dit met uw FTP. Bijvoorbeeld, als uw gewogen gemiddelde vermogen 225W is en uw FTP 300W, dan is uw intensiteit 75%. Power Curve toont uw beste gemiddelde vermogen voor tijdsperioden van één seconde tot de lengte van uw rit.

Hoe bereken je de vermogenscurve van een windturbine?

De formule is capaciteitsfactor = werkelijk vermogen/maximaal mogelijk vermogen. Voor een windturbine is het maximaal mogelijke vermogen de capaciteit x 8760 uur (een jaar telt 8760 uur). Dus voor de Northwind 100C, is het maximale vermogen: 95 kW x 8760 uur/jaar = 832.200 kWh/jaar (of 832,2 MWh).

Hoe berekent u de effectgrootte voor een machtsanalyse?

In het algemeen wordt de effectgrootte berekend door het verschil tussen de twee groepen te nemen (bv. het gemiddelde van de behandelingsgroep min het gemiddelde van de controlegroep) en dit te delen door de standaardafwijking van een van de groepen.

Hoe voer ik een vermogen uit op Strava?

Nadat u een nieuwe activiteit met loopvermogen hebt geüpload, kunt u die activiteit selecteren en kunt u het gemiddelde vermogen bekijken in de overzichtsweergave van de activiteit en op ‘Analyse weergeven’ tikken om aanvullende informatie in uw vermogensgrafiek te bekijken.

Hoe los ik het vermogen op Strava op?

fit-bestand in kwestie van uw computer of open de optie om het te selecteren. Selecteer in stap 2 vermogen of hartslag. Voer het getal in waarboven u gegevens wilt verwijderen. Als uw vermogensgegevens bijvoorbeeld een piek van 1200 watt laten zien, voert u 1000 in om alle gegevens boven 1000 watt te verwijderen.

Waarom is mijn gemiddelde vermogen lager op Strava?

Strava lijkt het gemiddelde te nemen van het totale vermogen over de totale verstreken tijd, inclusief de gestopte tijd, dus dat levert een lager gemiddelde op.

Hoe schat Strava FTP zonder vermogensmeter?

Citaat uit de video: Je hebt een account nodig en je moet betalen voor Strava summit dat is 18 pond 99 per jaar en dan van upload in je ogen naar Strava kan het je een schatting geven van je vermogen FTP.

Kan Wahoo FTP schatten?

Een uitstekend artikel over FTP testen vindt u HIER. Zodra u uw FTP hebt berekend, voert u deze in op de profielpagina van de Wahoo App en selecteert u het gewenste aantal zones (6 tot 8). U kunt vervolgens de zones aanpassen of de knop AUTO CALCULATE gebruiken om automatisch aanbevolen waarden te genereren.

Is Strava gewogen gemiddeld vermogen hetzelfde als genormaliseerd vermogen?

Het enige verschil tussen de berekeningen is de manier waarop het afvlakken rekening houdt met de fysiologische vertraging van het lichaam bij het reageren op snelle veranderingen in trapkracht. Normalized Power gebruikt een 30 seconden voortschrijdend gemiddelde, terwijl xPower een “25 seconden exponentieel gemiddelde” gebruikt.

Wat is een goede vermogenscurve?

Citaat uit de video: Meer het beste aan een vermogenscurve is dat hij bestaat uit al je beste vermogenswaarden over een bepaalde periode, zodat je niet per se specifieke tests hoeft te gaan doen.

Waarom is mijn gemiddelde vermogen lager op Strava?

Strava lijkt het gemiddelde te nemen van het totale vermogen over de totale verstreken tijd, inclusief de gestopte tijd, dus dat levert een lager gemiddelde op.

Kan Strava de VO2 max berekenen?

Het apparaat koppelt ook gemakkelijk met de Strava app voor het verstrekken van VO2 Max gegevens voor al uw trail excursies. Het vervangt VO2 max-informatie door gegevens van de hartslagsensor in beide populaire trainingsprogramma’s.

Wat is een goede vormscore op Strava?

Een score van minder dan 50 procent zou een gemakkelijke dag zijn. 50-65% is een duurrit. 65-80 procent is een goede tempo rit. 80-95 procent is een score waar je naar wilt streven bij een lange wedstrijd of sportief.

Hoe wordt de Strava trainingsimpuls berekend?

De trainingsbelasting wordt berekend aan de hand van vermogensgegevens en de relatieve inspanning wordt berekend aan de hand van hartslaggegevens of de waargenomen inspanning. Voor Strava-abonnees die geen vermogensgegevens beschikbaar hebben, genereren wij de grafiek alleen met behulp van Relatieve Inspanning.

Hoe wordt Strava fitness berekend?

Fitness wordt berekend aan de hand van je relatieve inspanning (gebaseerd op hartslaggegevens of waargenomen inspanning) en/of vermogensmetergegevens. Op deze manier kun je patronen in je training herkennen en het grote plaatje zien van hoe al je trainingen in de loop van de tijd bij elkaar optellen. Uw score is volledig afhankelijk van uzelf.