Nederlands | English | Deutsch | Türkçe

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Wat zijn de soorten namen in Excel?

3 min read

Wat is het Naamvak in Excel?

Er zijn verschillende methoden om een naam aan een bereik te geven. De eerste gebruikt het naamvak links van de formule balk (zie Afbeelding 1). Het bereik kan een naam worden gegeven door de gewenste cel of cellen te selecteren, in het naamvak te klikken en de gewenste naam in te tikken.

Hoe vervolgkeuzelijst maken Excel?

Een vervolgkeuzelijst maken

Klik op het lint op GEGEVENS > gegevensvalidatie. Stel in het dialoogvenster Toestaan voorlijst in. Klik in Bron,typ de tekst of getallen (gescheiden door komma’s, voor een lijst met komma’s) die u wilt gebruiken in de vervolgkeuzelijst en klik op OK.

Hoe Alfabetiseren in Excel?

Ga op het tabblad Gegevens in de groep Sorteren en filteren op een van de volgende manieren te werk:

  1. Als u snel wilt sorteren in oplopende volgorde, klikt u op. (Sorteren van A naar Z).
  2. Als u snel wilt sorteren in aflopende volgorde, klikt u op. (Sorteren van Z naar A).

Hoe tel ik namen in Excel?

Klik op het tabblad Formules op Invoegen, wijs Statistisch aan en klik op een van de volgende functies:

  1. AANTALARG: Cellen tellen die niet leeg zijn.
  2. AANTAL: Cellen tellen die getallen bevatten.
  3. AANTAL. LEGE. CELLEN: Cellen tellen die leeg zijn.
  4. AANTAL. ALS: Cellen tellen die voldoen aan een bepaald criterium.

Hoe maak ik een vervolgkeuzelijst met meerdere selectievakjes in Excel?

Hoe maak ik een vervolgkeuzelijst met meerdere selectievakjes in

  1. Gebruik keuzelijst om een ​​vervolgkeuzelijst met meerdere selectievakjes te maken. …
  2. klikken Ontwikkelaar > Invoegen > Keuzelijst (Active X Control). …
  3. Selecteer de cel E4, voer in ListBoxOutput in de Naam Box en druk op de Enter sleutel.

Hoe automatisch aanvullen tijdens het typen in de vervolgkeuzelijst Excel?

Formule automatisch aanvullen in- of uitschakelen

  1. Klik op Bestand > Opties > Formules. In Excel 2007: Klik op Microsoft Office knop. , klik opExcel opties en klik vervolgens op de categorie Formules.
  2. Schakel onder Werken met formulesde optie Formule automatisch aanvullen in of uit.

Hoe werkt Subtotaal Excel?

Subtotalen invoegen

  1. Als u de kolom wilt sorteren die de gegevens bevat waarop u wilt groeperen, selecteert u die kolom en gaat u naar het tabblad Gegevens. …
  2. Klik op het tabblad Gegevens in de groep Overzicht op Subtotaal. …
  3. Klik in het vak Bij elke wijziging in op de kolom naar subtotaal.

Wat is subtotaal en totaal?

bijna totaal. 2. totaal van een onderdeel of van een afdeling. Betekenis van subtotaal toevoegen.

Hoe werkt som als in Excel?

Als u wilt, kunt u criteria toepassen op het ene bereik en de overeenkomende waarden in een ander bereik optellen. Met de formule =SOM. ALS(B2:B5; “John”; C2:C5) telt u alleen de waarden in het bereik C2:C5 op wanneer de overeenkomende cellen in het bereik B2:B5 gelijk zijn aan “John”.

Waarom draaitabel Excel?

Een draaitabel dankt zijn naam aan het feit dat je enorm gemakkelijk, nl. door te slepen, kolommen en rijen van plaats kunt laten veranderen of kunt filteren. Werken met een draaitabel is alleen zinvol als er daadwerkelijk iets te analyseren valt: een namenlijst in een draaitabel plaatsen heeft geen zin.

Wat is de functie van een draaitabel?

Met behulp van draaitabellen worden eenvoudig allerlei dwarsdoorsneden gemaakt van de gegevens. Draaitabellen worden vooral gebruikt wanneer je in lijsten aantallen en bedragen vast hebt liggen. Draaitabellen worden het meest gebruikt voor het analyseren van verkoop- en afzetcijfers.

Wat verstaan we onder draaitabel?

Een draaitabel (Engels: pivot table) is een soort tabel die datalijsten in spreadsheets zoals Microsoft Excel, LibreOffice Calc, OpenOffice.org Calc, Google Docs en Lotus 1-2-3 op een dynamische manier kan samenvatten, rangschikken, groeperen en bewerken.