Wat is de taak van een stand on boot? - Project Sports
Nederlands | English | Deutsch | Türkçe | Tiếng Việt

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Wat is de taak van een stand on boot?

3 min read

Wie werkt er op een schip?

De bemanning of bezetting is het personeel van een vaartuig, vliegtuig of voertuig. Het is de groep mensen die aan boord werken van een boot, schip, vliegtuig of ruimtevaartuig, of een militair voertuig of een stuk artillerie zoals een tank of houwitser bedienen. De term is oorspronkelijk afkomstig uit de scheepvaart.

Hoe noem je iemand die een schip bestuurt?

Een schipper is iemand die een varend beroep uitoefent en daarvoor de kennis, kunde, ervaring en de vereiste diploma’s bezit om als gezagvoerder van een schip te mogen optreden.

Wat betekent motor op standby?

Wanneer de motor op stand-by staat, werkt de rembekrachtiging niet. Rijd niet met de auto wanneer de motor op stand-by staat (het waarschuwingslampje  wordt op het instrumentenpaneel weergegeven).

Hoeveel mensen werken er op een containerschip?

De bemanning van het schip bestaat uit 24 personen die zich vrij kunnen bewegen over acht verschillende dekken.

Hoeveel mensen zitten op een containerschip?

De capaciteit van een containerschip wordt uitgedrukt in TEU: Twenty feet Equivalent Unit, het equivalent aantal standaard containers van ongeveer 6,10 meter dat het schip kan vervoeren. Anno 2019 kunnen de grootste containerschepen zo’n 22.000 TEU vervoeren.

Hoe heet de baas van een schip?

Een kapitein (voluit scheepskapitein), is aan boord van een schip de gezagvoerder en daarmee de eindverantwoordelijke aan boord. Hij houdt contact met het personeel en legt verantwoording af bij de autoriteiten en de rederij. ‘Kapitein’ is in beginsel een rang en ‘gezagvoerder’ een functie.

Hoe heet het schip raadsel?

De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

Een kapitein heeft een schip. Het schip was 2 maal zo oud als de kapitein toen hij erop kwam, het schip is nu 63 jaar. Hoe oud is de kapitein nu?

Hoe heet voor en achterstuk van een schip?

stevens (meerv.) 1) voor- of achterstuk van een schip; de steven wenden een andere koers inslaan. 2) langsscheeps constructiedeel, dat een voortzetting vormt van de kielbalk.

Hoeveel bemanning op een containerschip?

Het schip, dat iets groter is dan de zusterschepen ‘Allure of the Seas’ en ‘Oasis of the Seas’, is met 362 meter van boeg tot achtersteven 50 meter langer dan de hoogte van de Eiffeltoren. Ook de breedte van 66 meter is een record. Op de zestien dekken is ruimte voor 6360 passagiers en 2100 bemanningsleden.

Hoeveel bemanning heeft een containerschip?

‘De kosten voor de 24 bemanningsleden vallen in het niet bij de totale kosten.

Hoeveel liter verbruikt een vrachtschip?

De enorme motor maakte in 2006 zijn debuut in de Emma Mærsk. Er zijn nog 86 van deze motoren in de maak. Onder volle belasting verstookt deze motor tegen de 14 duizend liter brandstof per uur maar je kan er ook zuinig mee aan doen. Dan verbruikt de motor slecht zesduizend liter per uur.

Wat voor brandstof gebruiken containerschepen?

De meeste schepen varen op diesel, maar er zijn schepen (vooral pleziervaartuigen) die benzine gebruiken. Om die reden hebben bunkerstations voor de pleziervaart, naast diesel, ook vaak benzine in voorraad. Voor de veiligheid van de afleverinstallaties is de aanwezigheid van benzine (lichte olie) sterk bepalend.

Hoeveel brandstof gaat er in een vrachtschip?

Een doorsnee kustvaart- of binnenvaartschip verbruikt dagelijks zo’n 10.000 liter gasolie. Bij grote containerschepen kan het verbruik zelfs oplopen tot 200.000 liter per dag!

Welke brandstof gebruikt een vrachtschip?

De scheepsmotoren kunnen ook de schonere dieselolie gebruiken en zijn in sommige kustgebieden zoals de Noordzee daartoe verplicht. Daarbuiten wordt op stookolie gevaren omdat dit goedkoper is dan diesel. Brandstof is de grootste kostenpost van een schip.

Welke brandstof wordt gebruikt in zeeschepen?

De schepen gebruiken voornamelijk brandstoffen op aardoliebasis. Om de emissie van zwaveldioxide terug te dringen zijn er limieten ingesteld voor het zwavelgehalte van scheepsbrandstoffen door de EU en de IMO (Internationale Maritieme Organisatie).

Waar tanken schepen?

Bij het tanken van vaartuigen kan het gaan om bunkerstations, vaste afleverinstallaties aan wal of vaste afleverinstallaties op een steiger. Een bunkerstation is een drijvend bouwsel met permanente ligplaats voor het opslaan en tanken van brandstof voor schepen.