Trommelremmen – niet effectief bij kou
5 min read
Gevraagd door: Jim Garrison
Waarom werken mijn remmen niet als het koud is?
Op koude, regenachtige of besneeuwde dagen werkt het vocht en het water als een smeermiddel. U moet dus meer druk op de remmen uitoefenen om uw auto tot stilstand te brengen. De temperatuur van de rotoren en de remblokken is dan 20 tot 30 procent hoger.
Kunnen trommelremmen bevriezen?
Remschoenen kunnen aan de remtrommels vastvriezen als uw remmen warm en vochtig waren toen u parkeerde. Behandel deze situatie langzaam en voorzichtig, net als bijna alles bij het rijden in de winter.
Wat is de belangrijkste oorzaak van defecte trommelremmen?
Het falen van de zelfsteller is de meest voorkomende reden waarom trommelremmen stuk gaan. De zelfsteller van de trommelrem is een klein mechanisme dat de positie van de schoenen in de trommel aanpast als de voering slijt. Het komt vaak voor dat de zelfsteller het begeeft door corrosie.
Wat is het grootste nadeel van het trommelremsysteem?
Nadelen van trommelremmen
Bij hard remmen kan overmatige verhitting optreden, waardoor de trommel kan vervormen en dus trillingen kan veroorzaken bij het remmen. Bij hard remmen neemt de diameter van de trommel door thermische expansie iets toe, waardoor de bestuurder het rempedaal verder moet indrukken.
Moeten de remmen worden opgewarmd?
Warmte in het remsysteem is een noodzakelijk kwaad. Om een racewagen tot stilstand te brengen, moeten de remmen de kinetische energie van de wagen omzetten in warmte-energie. Dit gebeurt door wrijving te creëren tussen het remblok en de rotor. Hoe meer warmte het remblok kan genereren, hoe sneller de auto tot stilstand komt.
Bij welke temperatuur gaan de remmen stuk?
Remtemperaturen
Als deze voorwaarde aanwezig is, kan er bij hogere temperaturen sprake zijn van meer dan normale fading. Dat de bestuurder bij temperaturen boven 850°F de snelheid van het voertuig niet te hoog opvoert op plaatsen waar hard of plotseling remmen kan worden verwacht.
Hoe ontgrendel ik mijn achterremmen?
Ga in het voertuig zitten en pomp 10 keer op de remmen. Druk het rempedaal zo ver mogelijk in en laat het helemaal los voordat u opnieuw druk uitoefent. Schakel de auto 3 keer van rijrichting naar achteruit. Het inschakelen van de transmissie kan soms helpen om een vastzittende parkeerrem te bevrijden.
Hoe maak je geblokkeerde trommelremmen los?
Citaat uit de video: Als dat niet werkt kun je wat wd-40 of een andere penetrerende vloeistof gebruiken om tussen de asflens lug nut studs en de trommels te spuiten, laat het 15 minuten zitten en probeer de hamer opnieuw.
Hoe krijg je bevroren remmen vrij?
Citaat uit de video: Dus we nemen onze hamer, typisch voor deze remvoering die bevroren is, we nemen onze hamer. En tikken op de bodem.
Hoe stel je een diagnose van een slechte trommelrem?
Symptomen van een slechte remtrommel
- Schrapen of slijpgeluid. …
- Laag rempedaal. …
- Zachtrempedaal. …
- Pulsatie in het rempedaal. …
- Mechanische fade. …
- Voering vervagen. …
- Gasvervaging. …
- Water vervagen.
Hoe weet je of je achterste trommels slecht zijn?
Een van de eerste symptomen van slechte of falende trommelremmen is een ongebruikelijk gevoel in het rempedaal. Als de remtrommels overmatig versleten zijn, kunnen ze trillingen veroorzaken die in het pedaal voelbaar zijn. Versleten trommels kunnen ook trillingen of pulsaties veroorzaken die merkbaar worden zodra u op het pedaal trapt.
Hoe vaak moeten trommelremmen worden vervangen?
tussen 150.000 mijl
Van trommelremmen wordt over het algemeen verwacht dat ze met de juiste zorg en onderhoud tussen de 150.000 mijl meegaan. Hun remschoenen moeten over het algemeen worden vervangen ongeveer elke 30.000 tot 40.000 mijl. Natuurlijk zullen de omstandigheden waaraan uw voertuig in de loop der tijd wordt blootgesteld ook een invloed hebben op de slijtage van trommelremmen.
Kan de temperatuur de remmen beïnvloeden?
Het klinkt misschien vreemd, maar warmte kan een echt probleem zijn voor uw remmen tijdens koud winterweer. Sneeuw en water op uw remblokken dwingen u om een hogere remdruk uit te oefenen dan normaal bij het besturen van uw voertuig.
Waarom werken remmen beter als ze warm zijn?
De reden om meer warmte te creëren in een remsysteem is om meer remkracht te genereren. Een remsysteem zet de kinetische energie van een voertuig om in warmte door middel van wrijving, dus meer warmte betekent meer wrijving en remkracht.
Koelen remtrommels snel af?
A De remtrommels koelen zeer snel af wanneer het voertuig zeer snel rijdt.
Hoe weet je dat je remmen bevroren zijn?
De eerste tekenen van een door water aangetast remsysteem zijn meestal vreemde geluiden, verminderde remkracht en aan de rotor vastgevroren remblokken! Als uw rotor en remblok aan elkaar vastzitten, kunt u een stijf rempedaal, een “traag” gevoel wanneer u uw voet van het rempedaal haalt en een brandlucht waarnemen.
Wat te doen wanneer uw remmen bevroren zijn?
Om een vastzittende rem los te maken kunt u verschillende dingen doen. Als het veilig is, kunt u proberen de auto heen en weer te schommelen of met de hand onder de auto te gaan staan om aan de kabels te trekken. U kunt ook proberen de rem meerdere keren in te stellen en los te laten in de hoop de remmen los te krijgen.
Waarom zouden de remmen vastlopen?
Er is een lange lijst van redenen waarom een of alle remmen van uw auto kunnen blokkeren. Het kan gaan om een oververhit remsysteem, het gebruik van de verkeerde remvloeistof, beschadigde of kapotte onderdelen (remklauwen, remblokken, zuigers, rotoren of andere), een defect ABS-onderdeel, een defecte parkeerrem en nog veel meer.
Wat gebeurt er als remvloeistof bevriest?
Technisch gezien kan remvloeistof niet bevriezen zoals water, omdat het een olie is. Maar het kan een punt bereiken waarop het zo dik wordt dat het niet langer effectief is in het overbrengen van kracht van de hoofdremcilinder naar de wielen. De vloeistof kan “gel” of stollen.
Hoe ontdooi je een remleiding?
Als uw leidingen bevroren zijn, verwijder dan de gladde handjes en spuit wat antivries in de leidingen. Plaats de gladde handjes terug en draai een paar keer aan de remknoppen om de vloeistof in de leidingen te laten lopen. Het kan nodig zijn dit proces meer dan eens te herhalen om de leidingen ijsvrij te maken en de remmen te lossen.