Nederlands | English | Deutsch

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Hoe voer ik druk op en stel ik de rebound af bij oudere mountainbikevorken?

5 min read

Gevraagd door: Kenny Ramirez

Hoe stel je de compressie en rebound van een mountainbike af?

Om een basisvering van de vork in te stellen, begint u met de vering volledig gesloten (+). Ga naast uw fiets staan en druk de vork met uw lichaamsgewicht samen. Laat de vork snel los en laat hem terugveren. Pas de terugvering aan totdat de vork zo snel mogelijk terugveert zonder dat het voorwiel van de grond ‘springt’.

Hoe stel je de rebound en compressie van een verende MTB-vork af?

Citaat uit video: We gaan de rebound van de voorvork aanpassen. Hetzelfde als bij de achterschokdemper, behalve dat de rebound van de vork in de bodem van de vork zit.

Hoe maak je de vering van een mountainbike stijver?

Citaat uit video: Veronderstel. Een voorwaartse agressieve rijpositie door de schokdemper. Over de stanchion heen. En spring voorzichtig van de fiets. En zoals u kunt zien bereiken de rijders de juiste rijhouding.

Hoe voer ik de druk op mijn fietsvering op?

Citaat uit video: Dit heeft een dop waarop staat lucht en het heeft een stelschroef aan de andere kant. Dus de lucht schroef is soms strak dus je zou kunnen hebben om een tang te nemen om het de lucht dop. En dan schroef je het los. Het…

Moet de terugslag hoger zijn dan de compressie?

Citaat: Over het algemeen zijn de reboundkrachten groter dan de compressiekrachten. Dit kan worden toegeschreven aan het idee dat de compressiedemping de onafgeveerde massa controleert, terwijl de rebounddemping de beweging van de afgeveerde massa controleert.

Moeten compressie en rebound hetzelfde zijn?

De meeste schokdempers zijn precies het tegenovergestelde ontworpen van de 90/10 sleepschokdemper; je wilt een aanvaardbare hoeveelheid compressie en meer kracht bij het terugveren. Hoe meer compressie, hoe harder de hobbels, maar hoe harder hij werkt in de bocht.

Hoe stel je een rebound af?

Citaat uit video: Op een vork vind je tegenwoordig de reboundverstelling op de rechterpoot, dit houdt de gevoelige dempingsolie weg van de warmte die wordt gegenereerd door de schijfrem op de linkerpoot.

Welke druk moet mijn MTB-vering hebben?

Als ruwe richtlijn moet u streven naar een doorbuiging van ongeveer 20% voor de vork en 30% voor de achterschokdemper. Als de jouwe minder is dan dat, kun je er gewoon wat lucht uit laten. Als het meer is dan dat, kunt u lucht toevoegen met een schokdemperpomp.

Welke psi moeten de schokdempers van mijn mountainbike hebben?

Vaak ja, meestal achter schokdempers lopen 100-200psi, maar vork psi varieert veel, afhankelijk van het ontwerp. Zorg dat de sag rond de 25% zit (misschien iets minder sag voor dan achter) en kijk hoe het rijdt (dat is wat er echt toe doet), pas aan op de trail als dat nodig is.

Stel je de rebound in op snel of langzaam?

Als je rebound te traag is ingesteld, zal je vork of schokdemper inpakken. Dat betekent dat de klappen sneller na elkaar komen dan de vork of schokdemper genoeg tijd heeft om zich weer uit te strekken. In principe wil je de rebound zo snel mogelijk hebben zonder dat je je een pogo stick voelt en rond stuitert op het parcours.

Heeft rebound invloed op compressie?

Door rebound toe te voegen kan uw auto tijdens de compressie oneffenheden absorberen, maar wordt voorkomen dat de schokdemper te gemakkelijk uitrekt tijdens het nemen van een bocht. Stel u voor dat u een scherpe bocht naar rechts neemt. Door de reboundvering te verhogen, voorkomt u dat de linkerkant van de auto over de kop slaat.

Moet ik een schok met de hand kunnen samendrukken?

Citaat uit video: Похожие запросы

Hoe stel je de ingaande demping in?

Compressiedempingaanpassing

  1. 1) Wind uw compressie -regelaar helemaal naar binnen en telt de klikken/beurten terwijl u gaat. …
  2. 2) Pak de staven en een beetje voorrem en duw naar beneden op de voorkant. …
  3. 3) Ga nu helemaal terug naar de zachtste instellingen en telt de klikken/beurten. …
  4. 4) Test opnieuw op de balken.
  5. Wat doet compressie en rebound op schokken?

    Compressie is wanneer de schokdemper korter wordt; rebound is wanneer de schokdemper langer wordt. Wanneer bijvoorbeeld de voorbumper wordt ingedrukt, treedt compressie op; wanneer de bumper wordt losgelaten, kaatst de schok terug. De snelheid van een schok is de snelheid waarmee deze wordt samengedrukt of teruggekaatst.

    Hoe werkt de rebound aanpassing?

    Rebound-demping regelt de snelheid waarmee uw vork of schokdemper herstelt, of terugveert, van een impact en terugkeert naar zijn volledige veerweg. Net als een compressiecircuit berust rebounddemping op olie die door een circuit stroomt om de snelheid te regelen waarmee de vering uitzet nadat deze is gecomprimeerd.

    Hoe beïnvloedt uitgaande demping het rijgedrag?

    Terugveringsdemping helpt de vering in een soepele en gecontroleerde beweging terug te keren naar de juiste positie, nadat een hobbel of andere onregelmatigheid de vork heeft doen samendrukken. Een te snelle beweging of een te trage reactie leidt tot een slecht rijgedrag van de motorfiets.

    Hoe verhoog je de uitgaande demping?

    Als u de terugveringsdemping verlaagt door de afstelknop tegen de klok in te draaien, laat u de schokdemper sneller uitveren. De schokdemper voelt zachter, soepeler en levendiger aan. Als u de terugveringsdemping verhoogt door de afstelknop rechtsom te draaien, wordt de schokdemper langzamer uitgeschoven.

    Hoe snel moet de vork terugveren?

    Als je rebound te traag is ingesteld, zal je vork of schokdemper inpakken. Dat betekent dat de klappen sneller na elkaar komen dan de vork of schokdemper genoeg tijd heeft om zich weer uit te strekken. In principe wil je de rebound zo snel mogelijk hebben zonder dat je je een pogo stick voelt en rond stuitert op het parcours.