Wat is een straight rebuy voorbeeld?
2 min readSituatie waarin een organisatie verkeert als deze een bepaald goed of een bepaalde dienst wederom wenst aan te schaffen, zonder wijziging van de productspecificatie en aanschafcondities.
Wat is het verschil tussen straight rebuy en modified rebuy?
gewijzigde herkoop (modified rebuy); ongewijzigde herkoop (straight rebuy).
Welke Koopsituaties zijn er?
Drie type koopsituaties
- Herhalingsaankoop. Herhalingsaankoop (straight rebuy) – Het gaat hier om een routineaankoop. …
- Gewijzigde herhalingsaankoop. Gewijzigde herhalingsaankoop (modified rebuy)– Eén van de twee componenten zijn bij deze aankoop nieuw; een nieuw product en/of dienst of een nieuwe leverancier. …
- Nieuwe aankoop.
Wat is Koopsituatie?
Omstandigheden van de kopende organisatie die medebepalend zijn voor het verloop van het koopgedrag en -proces.
Wat is een New Task?
Situatie dat een bedrijf een product of dienst voor het eerst inkoopt of er om andere redenen sprake is van een unieke koopsituatie.
Wat is modified rebuy?
Een situatie waarin een organisatie verkeert als deze weliswaar al eerder een bepaald product heeft aangeschaft, maar zich voor de komende aanschaf opnieuw wenst te oriënteren of enkele wijzigingen wil doorvoeren.
Wat is de DMU?
DMU staat voor Decision Making Unit. Hiermee bedoelen we een contactpersoon binnen een bedrijf die de bevoegdheid heeft jouw product of diensten te kopen.
Welke rollen zijn er binnen een DMU?
De leden van een DMU kunnen één of meerdere rollen vervullen. Er zijn vijf verschillende rollen: de initiator, de gebruiker, de beslisser, de beïnvloeder en als laatste de gatekeeper.
Waarom een DMU?
Een DMU is een groep mensen die onderdeel uitmaken van de besluitvorming rondom bepaalde aankopen. DMU staat voor Decision Making Unit en wordt vaak genoemd als factor om rekening mee te houden bij b2b aankoopprocessen. Aankoopbeslissingen vinden echter ook in de particuliere sfeer in een DMU plaats.
Waarom is DMU belangrijk?
Een Decision Making Unit is een kleine groep mensen die invloed heeft op een bepaald aankoop- of beslissingsproces. De DMU wordt vooral gebruikt in B2B aankopen, maar kan ook ingezet worden om mensen in beeld te brengen die het B2C beslissingsproces beïnvloeden.