Problemen om de juiste cup en conusnaaf af te stellen - Project Sports
Nederlands | English | Deutsch | Türkçe | Tiếng Việt

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Problemen om de juiste cup en conusnaaf af te stellen

5 min read

Gevraagd door: Donna Wilson

Hoe stel je een kop en kegel naaf af?


Citaat uit de video: Draai de borgmoer met de hand op de kegel. Als het goed is voelt de as nu wat ruw aan. Gebruik nu je kegelsleutel om de kegel tegen de borgmoer aan te draaien. Het moet strak zitten.

Hoe strak moet de naafconus zijn?

Voor snelkoppelingsnaven moet u de kegel vastdraaien tot hij de kogellagers raakt, en dan een kwartslag (90 graden) terugdraaien. Dit maakt de lagerafstelling met opzet te los. Houd de kegel vast met een kegelsleutel en draai de borgmoer volledig vast.

Hoe repareer je kop en kegellagers?

Citaat uit de video: Wat meer vet over de lagers. En schuif de as voorzichtig terug. De krachtpols opnieuw om de kegels te installeren. Je moet ervoor zorgen dat je schroefdraad gelijkmatig verdeeld is.

Hoe draai je de kegels van het achterwiel vast?

Citaat uit de video: Schroef de kegel in of uit om het lager op de freehub strakker of losser te zetten. Maak kleine aanpassingen en controleer het lager tussendoor. Elk.

Hoe strak moet een fietsnaaf zijn?

U wilt uw achteras zeer strak hebben. 150 in/lb is ongeveer standaard. Als hij niet strak zit, kan het achterwiel bewegen en wordt je achterdriehoek samengebonden. In principe zal de hele achterkant van de motor slordig aanvoelen.

Hoe pas je de naafafstand aan?

Citaat uit de video: En als ik dan de spanning hierop loslaat komt het weer terug en wat ik moet doen is herhaaldelijk verder en verder naar buiten duwen. Totdat. Het komt uiteindelijk tot rust op 130 millimeter.

Kun je een naaf te strak aandraaien?

Nee. Te strak aandraaien zal de lagers niet meer belasten in dit soort ontwerp. Je had die moeren flink moeten aandraaien.

Kun je een naafmoer te vast aandraaien?

Montage van de naaf
Het wielnaaflager, dat verantwoordelijk is voor de bevestiging van het wiel aan de auto zodat de wielen vrij kunnen draaien tijdens het sturen, is gevoelig voor schade als gevolg van het te strak aandraaien van de asmoer tijdens de installatie.

Wat gebeurt er als je een wielnaaf te strak aandraait?

“Een te grote voorspanning veroorzaakt te veel wrijving en het lager wordt heet, waardoor de smering in gevaar komt en er uiteindelijk schilfers ontstaan (materiaal dat loslaat) aan de grote kant van de rollen/sporen,” zegt hij.

Hoe draai je een cup en conus trapas vast?

Citaat uit de video: Dit gaat het makkelijkst met een borgringsleutel die op de inkepingen van de ring past. Precies je kunt ook een universeel gereedschap met één tand gebruiken of hem rond tikken met een hamer en een oude schroevendraaier.

Waarom gebruikt Shimano kop- en kegellagers?

Een van de belangrijkste redenen waarom Shimano kop en kegel blijft gebruiken is het vermogen van het lager om “axiale en radiale belastingen effectief te verplaatsen”. Bijgevolg is er minder stress op het lagersysteem wanneer de fiets van links naar rechts beweegt.

Hoe plaats je een lager zonder het in te drukken?

Citaat uit de video: Er's een kleine spleet daar zodat je het eigenlijk naar beneden kunt schuiven als het gaat om vet en wiellagers of kogelgewrichten hoe meer hoe beter. Dat er niet genoeg diepte is.

Hoe weet ik of mijn achternaaf te strak staat?

Geregistreerd. Het zijn de buitenste moeren die het frame raken, de borgmoer aan de aandrijfkant? Als die te strak zitten, draait het wiel niet. Als ze te los zitten, wiebelt het wiel.

Kun je de snelsluiting te strak aandraaien?

Je kunt het niet overdrijven. Je kunt het zeker overdrijven en het kan de qr hendel beschadigen als je dat doet. De goedkopere open nokspieën kunnen bijna onmogelijk te strak worden aangedraaid, of zelfs strak genoeg, tenzij je het raakvlak tussen de hendelnok en de holle ring smeert.

Wat kan ik gebruiken als ik geen kegelsleutel heb?

Citaat uit de video: Похожие запросы

Hoe pas je een beker aan?

Citaat uit de video: Kant van de beker. Vloeistof. Of droge vaste stof draai de knop naar links tot de bovenkant van de zuiger op één lijn staat met de maataanduiding vul de maatbeker en schraap het teveel eraf.

Hoe vul je een zwenknaaf?

Citaat uit de video: Tussen de bovenkant van de pen en het lichaam om het correct op te tillen. Oké, dan gaan we vanaf hier verder. Dus we hebben vulringen uit ons pakket.

Hoe installeer je kop- en kegellagers?

Citaat uit de video: Nu over de lagerspanning. De cup en conus lagers. Werken door de beker. En de kop en de kegel. Houd de lagers tussen elkaar de lagers zitten hier vast.

Hoe meet je het midden van de naaf tot de flens?

Citaat uit de video: Dat is gecentreerd tussen de twee borgmoeren naar de flens gaat hetzelfde zijn aan beide zijden. Je hoeft dus alleen maar de afstand tussen de flenzen te meten en door twee te delen.

Is de centrale boring belangrijk?

Indien de diameter van de naafkraag groter is dan de centrale boring, zal het onmogelijk zijn de nieuwe wielen te monteren. Indien daarentegen de centrale boring groter is dan de diameter van de naaf, kan het wiel wel worden gemonteerd, maar zullen ongewenste diameterverschillen problematisch zijn.

Hoe weet ik mijn naafmaat?

Hubflensdiameter – De afstand over de flens van de naaf van gat tot gat.

Hier is hoe deze afstanden te meten:

  1. Bekijk de afstand tussen de slotmoeren (waarbij de hub in de dropouts zit) – 100 of 110 mm is typisch voor de voorkant. …
  2. Neem dat nummer en deel door 2.
  3. Meet vervolgens van de flens naar de vergrendelmoer.