Moet ik trimvlakken op mijn boot zetten? - Project Sports
Nederlands | English | Deutsch | Türkçe | Tiếng Việt

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Moet ik trimvlakken op mijn boot zetten?

2 min read

Hoe werken Trimplaten van een boot?

Bij lage snelheden en die zich automatisch omhoog (horizontaal) laten drukken bij hogere snelheden. De trimplaten staan continue onder druk waardoor deze feitelijk als een soort schokbrekers functioneren en voortdurend automatisch de juiste positie innemen al naar gelang de omstandigheden, bootsnelheid en balans.

Wat doen Trimvlakken?

Bij lagere snelheden, als de boot in plané tracht te komen, worden de trimvlakken door de cilinders naar beneden gehouden, zodat automatisch de spiegel omhoog gelift wordt en tegelijkertijd de boot in plané geduwd wordt. In plané, wanneer de snelheid van de boot toeneemt, drukt het water de trimvlakken omhoog.

Hoe moet je een boot aanmeren?

antennamediatorino.eu
Suggested clip

Hoe werkt een Powertrim?

Je trimt de motor helemaal het water uit zodat de motor nog net de trimnokken raakt, net voor de beaching-stand (als de motor sneller omhoog beweegt tot ze niet verder omhoog kan).

Wat is een Trimvlak?

o. (-ken), hulproertje van een vliegtuig aan de achterrand van een hoogte-en/of richtingsroer, dat een (kleine) uitslag kan worden gegeven onafhankelijk van de uitslag van het hoofdroer, teneinde de door de vlieger uit te oefenen stuurkrachten te verminderen of op te heffen.

Wat is een Trimplaat?

Trim tabs, ook wel trimplaten genoemd, monteert je aan de onderkant van de spiegel. Deze trimplaten zorgen ervoor dat je boot soepeler, sneller en stabieler vaart. Bij Boottotaal hebben we automatische en elektrische trim tabs. De elektrische trim tabs van Allpa hebben we met en zonder indicator.

Hoe motor trimmen?

antennamediatorino.eu
Suggested clip

Hoe maak je een boot sneller?

Om lift om te zetten in snelheid moet de waterweerstand verminderen. Dat lukt als de lift voldoende is om boven de boeggolf uit te komen. De eerste vereiste daarbij is het gewicht naar achteren verplaatsen en zo gelijk mogelijk over de romp verdelen. Veel boten zijn daar qua romp niet voor gebouwd.