Nederlands | English | Deutsch | Türkçe

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Moet de choke aan of uit?

4 min read

De choke moet je er uittrekken (is net zo’n sigarettenaansteker). Je kan wel een tussenstand doen, maar dan moet je hem vasthouden. De choke hoef je inderdaad alleen maar ‘aan’ te zetten als de motor koud is. Slaat hij weer af dan moet de choke weer aan.Jan 4, 2010

Waarom choke gebruiken?

Door de chokeklep te sluiten wordt het benzine/luchtmengsel armer aan lucht en dus verhoudingsgewijs rijker aan benzine en start een koude motor makkelijker. Als de motor op temperatuur komt, moet de chokeklep weer een beetje opengezet worden.

Wat is een Handchoke?

een kabelchoke is met een hendeltje en een kabel , beter gezegd handmatige choke en die zit dus niet op een Bennelli standaard. een automatiche ofwel electrische choke hoef je niks aan te doen , dat gaat dus automatich , niet moeilijk toch ?

Heeft een diesel een choke?

Kleine dieselmotoren hebben gloeistiften, in elke cilinder een. Door spanning op deze stiften te zetten wordt het gedeelte wat in de cilinder zit roodgloeiend. Hierdoor wordt de aangezogen koude lucht in de cilinder voorverwarmd zodat de ingespoten brandstof gemakkelijker verdampt en de motor gemakkelijker start.

Hoe kan motor verzuipen?

Een ‘verzopen’ motor ontstaat als de benzine in de motor niet wordt verbrand tijdens de start. Dat kan ook een gevolg zijn van een veel te rijk mengsel. De bougie wordt dan te vochtig en kan de brandstof niet meer ontsteken.

Hoe lang de choke er op?

je moet de choke even aan laten staan bij het rijden, totdat hij redelijk op temparatuur is. Valt hij uit, dan moet je hem dus wat langer aan laten staan. Je moet dan een beetje proberen of het bij de volgende starten nodig is om hem weer uittetrekken.

Kan je scooter starten zonder choke?

nee, je choke is alleen voor het starten. Na het starten heeft de choke geen zin meer, en als het een automatische choke is dan gaat hij gelijk dicht, dus dat is onzin.

Waar zit choke?

Ook aan inlaatkant van de carburateur kwam al gauw een vlinderklep te zitten. Deze ‘choke‘ (van het Engelse woord voor wurgen) diende om de motor gemakkelijker te kunnen starten. Benzine verdampt bij een koude motor lastig, je hebt er dan meer van nodig, een rijker mengsel dus.

Wat is choken?

choken – regelmatig werkwoord uitspraak: sjo-ken 1. via een knop bij het starten extra benzine toevoegen aan een motor ♢ als je te lang chookt, verzuipt de motor en lukt het starten niet meer Regelmatig werkwoord: sjo-ken …

Heeft een auto een choke?

Met een choke regel je de luchttoevoer naar de motor van je auto. De choke is bedienbaar met een hendel binnen het handbereik van de bestuurder. Het bedienen van de choke is noodzakelijk als de auto nog niet op zijn optimale temperatuur is, omdat hij dan gemakkelijk zal afslaan.

Wat moet je doen als je motor verzopen is?

Wacht bij een ‘verzopenmotor tien minuten. Start opnieuw met geheel ingetrapt gaspedaal. In elk geval mag je beslist niet ‘pompen’! Op die manier komt er veel meer lucht dan normaal in de verbrandingsruimten en verdampt de overtollige brandstof.

Wat doen bij verzopen brommer?

-Zet de kraan even dicht. (als de carburateur overstroomt dient men verder te kijken.) -Eventueel de bougie eruithalen en droogmaken. -De motor even aanduwen met de bougie eruit (de motor gooit dan de benzine via het bougie gat eruit.

Kan je een diesel auto verzuipen?

Een diesel verzuipen is trouwens bijna niet mogelijk. Een benzinemotor verzuipt als de bougie nat slaat. Een dieselmotor werkt door zelfontbranding. Als de temperatuur na compressie hoog genoeg is, dan begint de ingespoten brandstof vanzelf te ontbranden, mede door de hoge druk.

Wat is een Dieselklop?

Dieselklop is het geluid, dat in een dieselmotor ontstaat door te snelle ontbranding van het brandstof-luchtmengsel. Dieselklop hoor je, als de ontbranding van de ingespoten hoeveelheid dieselbrandstof als gevolg van een te grote ontstekingsvertraging te lang op zich laat wachten.

Wat doet een gloeibougie?

De werking van gloeibougies

Een gloeibougie bestaat uit een gloeispiraal en een regelspiraal. Deze onderdelen bevinden zich in de gloeibuis. De gloeibuis gaat branden door de gloeispiraal. Op het moment dat je de sleutel van het contactslot omdraait, gaat er gelijk een hoge stroomstoot door de dan nog koude bougie.

Hoe gaat een gloeibougie kapot?

Is de motor te koud, dan is de speling tussen zuiger en cilinderwand te groot. Veel compressie gaat dan verloren zodat de auto niet meer kan starten. Pas wanneer de motor warm gedraaid is, zetten de metalen dusdanig uit dat het verbrandingsproces vanzelf loopt.

Hoeveel km gaan gloeibougies vervangen?

Gloeibougies hebben geen vervangingsinterval en je hoeft ze dus alleen te vervangen als ze defect zijn. Het is echter aan te raden om ze elke 60.000 km te vervangen.

Hoe lang duurt gloeibougies vervangen?

Re: Hoeveel uren werk vervangen van gloeibougies.

Vandaag laten doen,bij een 2.5 TDI,5 stuks in 35 á 40 min tijd,en de kosten waren €138,37. In Oirschot.