Is het nodig om een cilinderkop opnieuw te vlakken? - Project Sports
Nederlands | English | Deutsch | Türkçe | Tiếng Việt

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Is het nodig om een cilinderkop opnieuw te vlakken?

4 min read

De cilinderkop zorgt voor de afsluiting van de cilinders. Ook zitten de kleppen hierin en bij sommige motoren ook de bougies. Om een goeie verbranding te creëren moet de cilinderkop vlak zijn en goed afgedicht, als dit niet het geval is en de kop lekt dan kan het desastreuse gevolgen hebben voor u verbrandingsmotor.

Wat kost het om een cilinderkop te vlakken?

Werkplaats tarieven

WPL 001 – Arbeidsloon per 10 minuten € 12,50
WPL 006 – Cilinderkop vlakken 3 en 4 cilinders* € 37,50
WPL 008 – Cilinderkop vlakken 3 en 4 cilinders schuin* € 43,50
WPL 009 – Cilinderkop vlakken 5 en 6 cilinders* € 51,25
WPL 010 – Cilinderkop slijpen 3 en 4 cilinders* € 43,75

Hoe cilinderkop vlakken?

Vlakken van de cilinderkop

  1. Eerst wordt de cilinderkop vet vrij gemaakt zoals hoger omschreven en alle pakkingresten worden verwijderd. …
  2. De cilinderkop wordt ingespannen op de vlakbank zodanig dat de uiterste kanten een hoogteverschil hebben van maximum 0.02mm.

Wat kost een cilinderkop revisie?

Cilinderkop reviseren.

1-Cilinderkop reviseren € 57,50
1-Cilinderkop multiklepper reviseren € 67,50
2-cilinderkop reviseren € 72.,40
2-cilinderkop multikepper reviseren € 99,40
3-Cilinderkop reviseren € 94,70

Waarom cilinderkop revisie?

Bij Cilinderkop revisie wordt de cilinderkop van de motor gereviseerd. De cilinderkop is één van de meest kwetsbare onderdelen van de motor. Schade aan de cilinderkop ontstaat na oververhitting van de motor, hoog olieverbruik, breken van de distributieriem of ketting, rijden op LPG etc.

Wat kost een nieuwe koppakking?

De ene koppakking kost misschien 40 euro en een top koppakking 80 euro, maar het werkloon kan variëren van 500 tot maar liefst 1200 euro. De kosten voor het vervangen van een lekke koppakking variëren dan ook van 500 tot 1300 euro. Het zal niet bij iedere auto even gemakkelijk zijn het motorblok uit elkaar te halen.

Wat kost een joint De Culasse?

De problemen en kosten door een lekkende joint de culasse zijn dus veelal van onrechtstreekse aard, maar daarom niet minder ernstig. Hoeveel euro’s voor zo’n plaatje? Zo’n cilinderkoppakking kost bij de fabrikant om en bij de 60 euro. Je garagist telt er waarschijnlijk nog minder voor neer.

Hoe weet je of de koppakking kapot is?

Er kan lekkage optreden waardoor er koelvloeistof ontsnapt, met oververhitting als gevolg. Een ander probleem bij een kapotte koppakking is dat koelwater en motorolie zich gaan vermengen. Dit herken je aan de donkere verkleuring van de koelvloeistof of een verhoogd oliepeil.

Hoe kan je koppakking kapot gaan?

Waardoor gaat een koppakking kapot? Een koppakking kan kapot gaan door ouderdom, toch is dit vaak niet het geval. Een koppakking kan namelijk wel tot vijftig jaar meegaan. Wanneer de koppakking sneller kapot gaat is dit meestal het geval doordat scheuren zijn ontstaan door extreme hitte.

Hoeveel uur koppakking vervangen?

De gemiddelde duur van deze dienst: 8 uur

Begrijpen waarom een ​​relatief goedkope koppakking zo veel kost om te vervangen, betekent eerst beseffen waar het tussen zit. In het motorblok zitten zuigers die op en neer bewegen in cilinderboringen.

Hoeveel kost Koprevisie?

De kosten voor reviseren van een motorblok zijn erg moeilijk te bepalen. De reden daarbij is of het om een kleine of grotere motorrevisie gaat, en welke onderdelen dus vervangen dienen te worden. De kosten zijn dan ook erg uitlopend en zal gemiddeld tussen de 1800,- en 7500,- euro liggen.

Wat houd revisie in?

Revisie betekent dat een auto-onderdeel wordt opgeknapt en zo een tweede leven krijgt. Het auto-onderdeel wordt uit elkaar gehaald en alle afzonderlijke delen worden grondig gereinigd (borstelen, slijpen, polijsten, stralen, etc.). Versleten delen worden vervangen door nieuwe.

Hoe goed is een gereviseerde motor?

Bij revisie wordt de motor uit elkaar gehaald en de onderdelen zorgvuldig gecontroleerd. Onderdelen die zijn versleten worden vervangen of worden weer “zo goed als nieuw” hersteld. Onderdelen waarvan bekend is dat die tegen het eind van hun levensduur zijn, kunnen preventief worden vervangen.

Wat gebeurt er bij een motor revisie?

Een motor revisie is eigenlijk simpelweg het opknappen van alle motordelen, om zo de motor een tweede leven in te blazen. Het gehele motorblok wordt uit elkaar gehaald en alle afzonderlijke delen worden nagekeken en gereinigd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan polijsten, slijpen en borstelen.

Waarom motor reviseren?

Waarom een motor reviseren? Revisie van uw motor zorgt ervoor dat uw motorblok weer zo goed als nieuw is. Alle onderdelen met slijtage worden vervangen zodat uw motor er weer vele kilometers mee kan. U bespaard veel geld door uw motorblok te reviseren in plaats van te vervangen.

Hoe lang garantie op gereviseerde motor?

Als de motor geplaatst is door een BOVAG bedrijf geldt in ieder geval een BOVAG garantie van 6 maanden. Als de motor niet goed blijkt te zijn, dan gaat de motor terug naar de werkplaats en wordt de motor opnieuw hersteld.

Wat is Autotrust garantie?

Een Autotrust Garantie biedt extra zekerheid. Gebaseerd op de kilometerstand bij aflevering van uw auto en de leeftijd van uw auto is een passende garantiedekking voor uw auto afgesloten. Dit varieert van de ‘Autotrust Instap Garantie‘ tot de ‘Autotrust Uitgebreid Garantie”.

Wat is de wettelijke garantie?

Wettelijke garantie: recht op goed product

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland.