Hulp bij het identificeren van een vintage Colnago frame
4 min read
Gevraagd door: Cassie Brown
Hoe identificeer ik een vintage Colnago frame?
Als je een superframe uit de jaren 70 vergelijkt met een model uit de jaren 1980, zijn er veel functies die anders zullen zijn.
Rechts afbeelding: Columbus krimpt bovenbuis.
- frames met alle gewone ronde buizen. …
- Frames met ovale of conische buizen. …
- Frames met een of meer gekrimelde buizen. …
- Frames met Gilco Master Tubes.
- Fork heeft een "C" met een club erin bovenop de kroon. en 2 x cirkels aan elke kant van de vorkkroon.
- Clubsymbool in beide hoofdbuislippen, maar de lagere club is groter.
- Clubsymbool bovenop de zitbuislip.
- Bottom Bracket Club Cut-Out.
Hoe identificeer ik mijn Colnago Super?
Colnago Super (circa 1971).
Welke Colnago frames zijn gemaakt in Italië?
Het huidige topframe, de C64, is het enige carbonframe dat nog volledig in Italië wordt gemaakt.
Hoe identificeer je een Colnago Nuovo Mexico?
De Nuovo Mexico, alleen verkrijgbaar tussen 1982 en 1983, werd gekenmerkt door een verchroomde voorvork, balhoofd, zadel en achtervork. Hij heeft ook een dubbel gekromde bovenbuis, twee krimpen in de onderbuis en een schuine vorkkroon.
3 maart 2021
Hoe kun je een valse Colnago herkennen?
Citaat uit de video: Het beste is om het framenummer te vragen en het te controleren bij Colnago. Kijken of het'een echt artikel is.
Wat is er speciaal aan Colnago?
Colnago is een Italiaans bedrijf opgericht door Ernesto Colnago in 1954. Colnago maakt zowel weg- als mountainbikes, maar is het meest bekend om zijn wegmachines, die naar de overwinning zijn gereden in tal van wereldkampioenschappen, klassiekers en Grand Tours door de jaren heen.
Waar worden Colnago C68 frames gemaakt?
Italië
Geruststellend, nog steeds handgemaakt in Italië! De Colnago C68 carbon fiets met een Shimano Dura-Ace 9250 groep en C50 wielen.
Wanneer kwam de Colnago C60 uit?
In 1989, 35 jaar nadat Colnago werd opgericht, was het de C35, haar eerste productie koolstofvezel frameset ontworpen in samenwerking met Ferrari. In 1994 was het de C40, die vijf Parijs-Roubaix overwinningen opeiste in de komende zeven jaar.
Geometrie.
56cm schuin | Claimed |
---|---|
Seat Angle (SA) | 72.75 |
Cambiago, Italië
De C60, zoals de C59 ervoor, is gebouwd via buis-en-lug constructie en is geassembleerd in Colnago’s fabriek in Cambiago, Italië.
Is Colnago gemaakt in Italië?
Het is de enige carbon Colnago gemaakt in Italië. Net als de meeste andere merken, ging Colnago naar Taiwan voor de productie als een kwestie van overleven. Het bedrijf zal fel verklaren dat de fietsen gemaakt buiten Italië nog steeds Colnago zijn, met het ontwerp, de geometrie, en rij-eigenschappen die uit Italië komen.
6 maart 2014
Waar worden Bianchi frames gemaakt?
Zoals bij de meeste Italiaanse fietsmerken worden de frames van Bianchi in Azië gemaakt om de kosten laag te houden, maar de fietsen worden ter plaatse in Treviglio ontworpen, getest en in elkaar gezet. De fabriek is een grot van Aladdin, gevuld met rekken met fietsframes, dozen met onderdelen en bakken met glimmende nieuwe wielen.
Worden Pinarello fietsen in Italië gemaakt?
Geen van de frames van Pinarello wordt daadwerkelijk “gemaakt” in Italië, maar ze worden allemaal gemaakt door een Chinese fabrikant (die overigens de lagere tot middelgrote modellen uitbesteedt aan sattelietfabrieken). Dus inderdaad, alle Pinarello’s op de weg, inclusief mijn Prince, worden eigenlijk gemaakt door deze vaste werknemers in China.
1 dec 2010
Waar worden de meeste carbon fietsframes gemaakt?
Het klopt dat de meeste koolstofvezelproducten van de fietsindustrie uit Taiwan en soms uit China komen. Maar sommige koolstofvezel frames en onderdelen worden ook gemaakt in Amerikaanse fietsfabrieken (die van Zipp en Argonaut, bijvoorbeeld), Portugal, Tunesië (Look) en Frankrijk (Time en Look).
14 apr 2022
Hoe lang gaan carbon fietsframes mee?
Tenzij ze beschadigd of slecht gebouwd zijn, kunnen frames van carbon fietsen oneindig lang meegaan. De meeste fabrikanten raden nog steeds aan het frame na 6-7 jaar te vervangen, maar carbon frames zijn zo sterk dat ze vaak langer meegaan dan hun berijders.
Kan een koolstofvezel fietsframe gerepareerd worden?
Ja, dat kan! Het proces om een fietsframe van koolstofvezel te repareren dat gescheurd, beschadigd of gespleten is, bestaat uit het leggen van nieuwe koolstofvezels en deze in dezelfde richting epoxeren als de oorspronkelijke vezels. Het eindresultaat is een sterker fietsframe dan het origineel met een verwaarloosbare gewichtstoename.