Hoe verleng ik mijn notarisambt in NY? - Project Sports
Nederlands | English | Deutsch | Türkçe | Tiếng Việt

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Hoe verleng ik mijn notarisambt in NY?

3 min read

Kan ik gratis advies inwinnen bij notaris?

Heb je nood aan persoonlijk advies? Dan maak je best een afspraak met een notariskantoor. Een eerste gesprek is doorgaans gratis. Indien er een grondige dossierstudie nodig is, maak dan vooraf duidelijke afspraken over de vergoeding.

Hoe notaris aanklagen?

U doet dit schriftelijk: per post, fax of e-mail. Dit doet u bij de Kamer voor het notariaat van de rechtbank in de regio van uw notaris. De secretaris van de Kamer kan u eventueel helpen uw klacht te formuleren. De Kamer voor het notariaat past de wettelijke tuchtrechtregels toe.

Wat mag een notaris niet?

De notaris mag niets delen, ook niet met uw (zaken)partner. De notaris moet Belastingdienst, politie en justitie op hun verzoek wel inzicht geven in het betalingsverkeer. Ook is de notaris verplicht om ongebruikelijke transacties op de bankrekening te melden.

Hoe lang moet notaris dossier bewaren?

Ten aanzien van dossiers heeft de KNB in 1994 geadviseerd om alle dossiers gedurende 30 jaar te bewaren, dit mede met het oog op de verjaringstermijn die geldt voor beroepsaansprakelijkheid. Hierbij wordt dan geen onderscheid gemaakt tussen documenten waarvoor eventueel een kortere bewaartermijn zou kunnen gelden.

Wat kost een adviesgesprek bij de notaris?

De Notaristelefoon kost 80 cent per minuut, met een starttarief van 4,54 cent. Voor de wachttijd betaalt u alleen de gebruikelijke belkosten (dus niet 80 cent per minuut). Het maximum is 40 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten. De gesprekken duren gemiddeld 6 minuten.

Wat kost een raadpleging bij de notaris?

In principe rekent een notaris je niets aan als je een afspraak maakt om advies te vragen: als je bijvoorbeeld een huis wil kopen of meer uitleg wilt over een huwelijkscontract. Dat soort zaken is gratis.

Hoe lang verkoopakte bewaren?

Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht. Maar voor naheffingen door de Belastingdienst is het slim om uw administratie 5 jaar te bewaren. Voor bedrijven en zelfstandigen geldt wel een wettelijke bewaarplicht van 7 tot 10 jaar.

Wat moet een notaris bewaren?

De notaris is verplicht om alle aktes die hij opmaakt te bewaren, dus ook de transportakte. Die worden door de notaris eeuwig bewaard. Als je op zoek bent naar een transportakte, dan kan het lastig zijn als je niet weet welke notaris het transport heeft gedaan.

Hoe lang moet je een koopovereenkomst bewaren?

5 jaar: fiscale gegevens; bankafschriften; financiële jaaropgaven; aftrekbonnetjes; garantiebewijzen. Langer: trouwboekje; garantie-bewijzen plus aankoop bon; huurcontract van huis of auto; koopcontract en hypotheekakte van eigen woning; polis levensverzekering, zaken omtrent het pensioen.

Hoe lang moet je een verzekeringspolis bewaren?

1 jaar. Van elke verzekering ontvangt u jaarlijks een nieuwe polis. Ook van uw energiekosten en de lokale belastingen krijgt u eens per jaar een overzicht. U bewaart de oude polissen en afrekeningen tot u de nieuwe heeft ontvangen.

Hoe lang moet je loonstrookjes bewaren?

De Belastingdienst kan tot 5 jaar terug belastingen vorderen op particulieren. Heeft u de bankafschriften en loonstrookjes niet meer, dan wordt het een lastig verhaal om uw gelijk te behalen. Daarom raden we aan om alle loonstrookjes en bankafschriften minstens vijf jaar te bewaren als particulier.

Hoe lang huurcontract bewaren?

5 JAAR. Bankdocumenten, kwitanties van hypothecaire leningen of kredieten, huurcontracten, betalingen en erelonen van advocaten en facturen en honoraria van notaris moeten 5 jaar bewaard worden.

Hoe lang moet je papieren van een overledene bewaren?

Voor afwikkelingsbewijzen, annuleringsbrieven of vervalbrieven gaat de termijn van 2 jaar in op de datum die op het betrokken document is vermeld. Indien u echter als begunstigde van de levensverzekering van de overledene bent aangewezen, moet u de desbetreffende documenten 10 jaar bewaren.

Hoe lang administratie van overledene bewaren?

Het gaat dan om bankafschriften, belastingpapieren en mogelijk correspondentie over de zorgtoeslag. Bij andere officiële papieren, zoals jaarrekeningen van gas, water en licht, salarisstrookjes, huurovereenkomsten of verzekeringen, is 2 jaar voldoende.