Nederlands | English | Deutsch

Project Sports

Vragen en antwoorden over voetbal en sport

Hoe draai ik de stuurinrichting op dit type hoofd?

5 min read

Gevraagd door: Sanjoy Buchanan

Hoe draai je de balhoofdlagers vast?


Citaat uit de video: Als je eenmaal die goede plek hebt bereikt van geen speling en minimale weerstand is het eerste wat je gaat doen je bovenste triple tree bout aandraaien.

Hoe draai je het stuurwiel vast?

Citaat uit de video: En dan zien waar we'zijn. Op. Daar gaan we dus, ik draai de borgmoer nu vast en kijk dan hoe het sturen aanvoelt.

Wat is een stuurkop?

zelfstandig naamwoord: het geheel van voorasuiteinde en fusee waarop een voorwiel van een auto draait.

Hoe draai je het stuur aan op een fiets?

Citaat uit de video: Of ik stuur het naar je toe is weg van de vorken absoluut een balhoofdbuis uit naar de top hier waar de stuurpen op geklemd zit en de stuurpen naar beneden drukt.

Hoe test ik mijn balhoofdlagers?

Krik de motor op tot het voorwiel net boven het wegdek uitkomt en draai de vork dan voorzichtig heen en weer. Hij moet gemakkelijk en soepel draaien. Als de vork blokkeert, of het voelt alsof hij in elke positie vastzit of inkepingen heeft, is het een veilige gok dat de balhoofdlagers zijn ingedeukt en moeten worden vervangen.

Hoe strak moeten de stuurlagers zitten?

Draai de stuurlagers aan tot u een lichte weerstand voelt bij het heen en weer draaien. Er mag nooit speling zijn, maar meer dan lichte weerstand is zwaar voor de lagers.

Wat veroorzaakt een los stuur?

Er zijn drie belangrijke redenen waarom de stuurinrichting los kan raken: Versleten koppelingen die het stuurhuis, de tandheugel of het rondsel verbinden, die het stuurwiel met de stuurkolom verbinden. De koppelingen die het stuurhuis verbinden met de voorwielen.

Wat betekent losse besturing?

De grote vijand van elk stuursysteem is losse stuurspeling, ook wel “vrije speling” genoemd. Wanneer het stuurwiel te veel speling ondervindt, kunt u merken dat u het voertuig niet onder controle hebt. De besturing kan los aanvoelen en moet voortdurend worden gecorrigeerd om het voertuig in een rechte lijn te houden.

Hoe stel je een diagnose van een los stuurwiel?

Losse besturing: de waarschuwingssignalen

  1. Moeilijkheden om het wiel te draaien. …
  2. Je stuurwiel glijdt. …
  3. Ongewone geluiden. …
  4. schuimen of verkleurde vloeistof. …
  5. Klopruis bij het raken van hobbels. …
  6. Aanzij trekken. …
  7. Motorsolve kan helpen.


  8. Hoe lang gaan balhoofdlagers mee?

    twee jaar
    Met uitzondering van het afgedichte type lager moeten alle balhoofdlagers periodiek worden gesmeerd, in de meeste gevallen ongeveer om de twee jaar of 20.000 mijl. Aangezien de vervangingsprocedure vrijwel identiek is, beschouwen we de twee werkzaamheden als één en maken we onderscheid waar nodig.

    Waarom stuurt mijn motor hard?

    Citaat uit de video: Als je balhoofdlagers vast komen te zitten of als ze gecorrodeerd en verroest zijn. Dan gaat het sturen ook zwaar aanvoelen omdat het moeilijk wordt om het stuur te draaien.

    Hoe draai je KTM balhoofdlagers vast?

    Citaat uit de video: We zullen alles vastzetten en dan een momentsleutel gebruiken. Op 20 Newton meters –

    Hoe weet je of je stuurlagers slecht zijn?

    Veel voorkomende symptomen van slechte balhoofdlagers zijn een slecht stuurgevoel, vreemde weerstand, gerammel van de voorkant of een haperend gevoel, vooral wanneer het voorwiel recht vooruit wordt gericht. In extreme gevallen is er zichtbare en hoorbare speling.

    Hoe installeer je een lager van de stuurpen?

    Citaat uit de video: We plaatsen eerst de onderste stofafdichting en daarna het nieuwe lager. En wat we dan gaan doen is de oude lagerkraag ondersteboven plaatsen om de nieuwe aan te drijven.

    Hoe strak moet een motorfiets sturen?

    De lagers moeten strak genoeg zitten om geen speling te hebben, maar niet zo strak dat er weerstand ontstaat. Dit kan moeilijk zijn, dus neem de tijd en werk in kleine stapjes. Te strak is zeker erger dan een beetje los, omdat het je stuur zwaar maakt en de motor moeilijk in balans te houden bij lage snelheid.

    Hoe draai je KTM balhoofdlagers vast?

    Citaat uit de video: We zullen alles vastzetten en dan een momentsleutel gebruiken. Op 20 Newton meters –

    Hoe weet je of je stuurlagers slecht zijn?

    Veel voorkomende symptomen van slechte balhoofdlagers zijn een slecht stuurgevoel, vreemde weerstand, gerommel van de voorkant of een haperend gevoel, vooral wanneer het voorwiel recht vooruit wordt gericht. In extreme gevallen is er sprake van zichtbare en hoorbare speling.

    Hoe lang gaan balhoofdlagers mee?

    twee jaar
    Met uitzondering van het afgedichte type lager moeten alle balhoofdlagers periodiek worden gesmeerd, in de meeste gevallen ongeveer om de twee jaar of 20.000 mijl. Aangezien de vervangingsprocedure vrijwel identiek is, beschouwen we de twee werkzaamheden als één en maken we onderscheid waar nodig.

    Wat veroorzaakt jeuk bij het sturen op een motorfiets?

    Ga voor naaldlagers, in plaats van kogellagers, de kogels creëren een dip door de hobbels op de vorken, alsof je een hamer neemt en voortdurend op één plek klopt, het zal iets vervormen, genoeg om het sturen notchy te maken, naalden doen minder schade, meer naalden, minder kogels, oppervlakte, enz.

    Waarom is het moeilijk om mijn motor te draaien?

    Citaat uit de video: Het eerste wat je moet controleren zijn je banden een versleten profiel veroorzaakt dit soort rijgedrag. Zet. Dus een lage bandenspanning, zelfs als er maar een paar psi af is.

    Hoe test je een Harley balhoofdlager?

    Citaat uit de video: Ten tweede, zorg ervoor dat de motor goed vastzit. Vervolgens kom je naar de voorkant van de motor. Ga op een kruk zitten. En draaien maar.